Monday, October 01, 2007

dEmAm

aku demam lg... mula ari khamis jumaat rasanya. agak teruk. tp kena ujan ari selasa. bkn tak nak teduh, bkn nak degil, bkn tak nak dgr cakap. tp kalo teduh mesti sampai umah lambat kan? jln pun jem kan? ujan pun lambat benti kan?

jumaat tu dah mula terasa bahangnyer. bdn dah panas. dah mula selsema dan batuk skit. tp dek kerana perlu melunaskan janji...aku truskan gak. walopun beberapa kali dihalau balik... pas setel tu..rasa cam 'nenong' je. tp sib baik sampai gak kat umah. pas mandi sume..mintak mak picit kepala. badan makin panas. aku mkn panadol + ubat selsema. sore lak makin ilang. bak kata am ' nape amir dengar sore maklang mcm nak abis je ' huhuhu..bleh lak sore nak abis eh. tp ari ni dah ok skit la..hampir nak jd normal.

'tu la degil..dah kata jgn redah'
'awak tu keras kepala...degil..kan dah demam'
'lenkali redah la lg' [mmg...selagi aku rasa selamat...aku redah je]

aku bkn degil tau..cuma tak suka buang masa...kalo takat ujan renyai ok je kan. tak kan la nak tunggu lama. bila aku bg alasan tanak caye...ckp aku degil la.. eleh..tak caye dah la..

No comments: