Friday, August 03, 2007

hUjAn

skang kat luar tgh ujan. lebat. angin kuat. ada bunyi guruh. ada kilat sesekali. tp ari tak gelap.dan takde awan hitam. aku cuma harap moga ujan cpt benti. ada urusan yg perlu aku uruskan. ada hal yg perlu aku bereskan. dan itu sume akan selesai bila ujan benti.

besh tgk ujan dr tpt tinggi. dan lg besh kalo dpt men ujan sesekali. rasa apa eh? rasa besh, seronok, sume ada. kalo kat umah mmg sah² la tak dpt men ujan. nanti mak marah.. huhuhu.. dan sbb tu kalo masa balik ujan aku mls nak teduh. sbb aku tak suka menunggu..mesti lama kan nak tunggu ujan sidang. dan sbb len lak...saje je nak amik kesempatan nak men ujan, walopun aku tau..bila sampai umah nanti mak bising, tp aku ske...nak wat camne kan. aku cuma akan benti kalo aku rasa mmg lebat sesangat sampai tak leh tgk jln. slagi aku nampak jln dan keta yg lalu lalang...slagi tu aku teruskan perjalanan.

wat ujan..moga cpt sidang.

No comments: