Friday, July 27, 2007

.. 2 aRi NgAn ApC..

2 ari aku rasa tak cukup rehat... 2 ari rasa cam penat sgt.. 2 ari kaki ni rasa cam kena dera.. 2 ari..huh...sib baik 2 ari, kalo seminggu camne?


2 ari ni aku terlibat ngan apc. ari pertama utk raptai. seawal 6.30 dah gerak ke putrajaya. sampai dlm kul 7, tak dan mkn trus jaga barisan. berdiri kat 4 jam. kelam kabut skit awal pg tu. balik opis balik dlm kul 1 camtu. rehat jap pastu p spital slayang teman kawan aku.. dlm kul 3.30 sampai opis balik...wat keje.. balik 7.30 sbb ujan ari tu..tu pun men redah je..malas nak tunggu lg.


smalam lak..ari majlis tu.. kul 6.15 dah gerak dr opis. sampai sana kat kul 7. bekpes dlu. pastu trus naik kat dewan. ganti penyambut tamu jap sbb dia nak p mkn lak. pastu trus jaga barisan. berdiri la akt situ sampai kul 12.30.. br siap majlis tu. kaki ni rasa cam tak larat dah. untuk 800 penerima tu ..ada 7 org penyampai sijil..dorang gegilir. penerima dpt sijil dan akan dapat rm 1000.


sampai kat opis kul 1 lebih. memula cam ni..dlm van masa balik tu ada sumber gtau ada pelepasan utk urusetia..ati dah berbunga riang..tp nak kompomkan tul ke tak. suh la akak PA ni tanya bos yg beso sket...skali tu dia kata takde lak..mendung balik ati neh. bila sampai opis...kawan aku neh call bos tu..kecik skit dr bos td tu.. ikut kata kawan aku. bos aku tu cakap 'pandai² la' ..huhuhu..bila dah dia cakap pandai² la..kitorang pun pandai² la balik. kul 2.30 aku dah ada kat umah...


igtnya bila dah sampai umah..leh la lelap jap barang seminit dua..tp tu la..mata ni tak nak langsung berkompromi. maka..berjaga lah aku cam kat tpt keje. ok la..itu aje yg nak cite ttg apc.. agak² nya thn dpn kena jd urusetia lg ke eh?

No comments: