Friday, September 14, 2007

aRi Ni aRi JuMaAt

ari ni ari jumaat. 2 ramadhan. apa nak cite eh. cite pasai smalam la eh. berbuka smalam aku mkn cakoi ngan karipap pusing. minum lak air oren. ptg tu p pasar ramadhan ngan along. pergh...punyalah ramai manusia..sesak. org menjual ramai..yg membelinya ramai sgt². sesak. nak jln pun susah. mcm kena beratur n jln pelan². nak bli tepung pelita..tp dah abis lak. tak la lambat sgt pun p smalam..kat kul 6. takpe..lenkali p awal sket.

sahur pg ni menu biasa la..roti ngan nescafe lak. roti tu cicah ngan rendang daging yg mak wat. mak.. cite pasai mak ni..smalam pas berbuka, mak mkn kuih seketui ngan minum air. pastu mak masuk bilik. aku dah agak dah..mesti jd camni. pi la tgk mak. cam yg aku sangka...ujan kat luar umah dan benti..ujan dlm umah la mula. aku cakap kat mak..jgn sesedey..kalo abg tgk mak sedey mesti abg pun sedey gak. ni la ayat mak ' mak tak sengaja lang, mak mcm terbayang² je abg ada, berbuka skali ngan kita..slalukan abg ada..tp ni...' pastu mak nangeh lg.. sian mak.. aku tau mak sedey. aku pun sedey gak. aku lak tak leh nengok mak sesedey camtu.. mak..sabar la eh..

okeh..cite len lak..aku takmo ubah cuaca kat sini lak..haru je kang.. balik ni kang kena p pudu amik adik. dia kul 2.30 dr melaka. harap² jln tak jem la. smalam balik awal pun jln jem gak...ujan lak tu..huhuhu..sib baik tak lebat. telan 4 bijik panadol gak la mlm td. agaknya tak ujan eh ari ni. tp cuaca ala² mendung gak ni.

ptg ni pi pasar ramadhan ngan adik lak..mesti besh kan. kena p awal. nak carik gak kuih tepung pelita tu..

No comments: